Świeże owoce i warzywa – sposób na naturalne nawodnienie organizmu w każdym wieku
OdżywianieZdrowa rodzina
Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis

Świeże owoce i warzywa – sposób na naturalne nawodnienie organizmu w każdym wieku

Lato jest już w pełni, co mogliśmy odczuć podczas czerwcowej fali upałów. A to oznacza, że wchodzimy w okres udarów słonecznych i niedoboru płynów. Dla niektórych osób właśnie z powodu konieczności picia dużych ilości wody nie jest to najprzyjemniejszy czas w roku. Jednak doskonałą alternatywą są owoce i warzywa. Oto kilka naszych propozycji.

Dla dziecka

Jak sprawić, żeby dziecko chciało jeść owoce i warzywa? Cóż, to zdecydowanie nie jest prosta sprawa. Rodzice muszą się wykazać pomysłowością w tej materii. Młody organizm potrzebuje nie tylko nawodnienia, ale także witamin oraz minerałów zawartych w owocach i warzywach.

Owocem zawierającym najwięcej wody jest arbuz. Posiada aż 92% wody. Dodatkowo jest słodki i soczysty, więc doskonale nadaje się na podwieczorek dla najmłodszych. Twojemu dziecku przeszkadzają pestki? To nic, pozwól mu wypluwać je na trawnik. Na pewno będzie miało przy tym dużo frajdy i poprosi o więcej.

Podobną ilość wody zawierają truskawki. Jest to z pewnością owoc, którego nie trzeba nikomu przedstawiać, ponieważ jeszcze pół wieku temu można go było spotkać na każdym kroku. Podobno nic nie smakuje tak dobrze, jak truskawka z krzaczka. Wasze pociechy z pewnością też docenią plony, które zbiorą samodzielnie. Wybierzcie się na farmę czy do ogródka dziadka i pozwólcie dzieciom poczuć się jak wy podczas zbiorów. Na pewno nie będą mogły oprzeć się zjedzeniu kilku truskawek.

Dla rodziców

Rodziców nie trzeba namawiać do jedzenia warzyw. Sami doskonale zdają sobie sprawę, jak ważne jest uzupełnianie elektrolitów i witamin. Jakie warzywa mają najwięcej wody? Są to ogórki (96%), pomidory (95%) i znienawidzone przez dzieci brokuły (91%). Z pewnością z tej mieszanki można stworzyć przepyszne sałatki jarzynowe czy surówki. Jeżeli chcecie jednak zachować świeżość i wodę w warzywach, nie przesadźcie z przyprawami i dressingiem, bo z naturalnego nawodnienia nici.

Owoce są z kolei doskonałym dodatkiem do produktów do pielęgnacji twarzy. Maseczki przywrócą naszej cerze jędrność i gładkość, a wiele z nich można samemu wykonać w domu. Wystarczy do papki z owoców dodać miód i oliwę i nałożyć na oczyszczoną skórę. Po 15 minutach nasza cera będzie wyglądała zauważalnie lepiej.

Dla dziadków

Starsi ludzie znani są z tego, że wybierają produkty, które już znają. Co za tym idzie, najlepszym rozwiązaniem na nawodnienie przez dietę są ogórki, pomidory, truskawki czy rzodkiewki (91% wody). Dobrą nowiną dla starszego pokolenia jest też to, że jabłka składają się w 80% z wody, a wiśnie z 85%.

Jednak emerytura może być także doskonałym momentem, aby spróbować czegoś nowego. Owocami, które też zawierają dużo wody, są cytrusy. Grejpfrut i jego słodszy odpowiednik pomarańcza zawierają kolejno 91% i 85% wody. Jest to zdecydowanie dobry pomysł na sałatkę owocową, której idealnym uzupełnieniem stanie się melon (86%).

Woda powinna być stałym składnikiem naszej codziennej diety. Przyjmuje się, że dorosła osoba powinna wypijać 1–1,5 litra wody dziennie. Jest to około 5 szklanek wody.

Jeżeli ktoś chciałby przeliczyć tę wartość na owoce i warzywa, to musiałby zjeść ich około 2–3 kilogramów. Nie byłaby to jednak dobra wiadomość dla naszego organizmu, ponieważ taka ilość mogłaby negatywnie wpłynąć na układ pokarmowy.

Dlatego należy pamiętać, że chociaż woda znajduje się nie tylko pod swoją naturalną postacią, ale także w owocach, warzywach, sokach czy zupach, to ich spożycie należy kontrolować.

Foto wyróżniające: Freepik

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Rekreacja ruchowa dla seniorów – na czym polega kinezygerontoprofilaktyka?
Rekreacja ruchowa dla seniorów – na czym polega kinezygerontoprofilaktyka?
Kinezygerontoprofilaktyka to określenie odnoszące się do form aktywności fizycznej osób w podeszłym wieku. Dowiedz się więcej o rekreacji ruchowej dla seniorów!
Jak powinno wyglądać odżywianie całej rodziny w czasie epidemii?
Jak powinno wyglądać odżywianie całej rodziny w czasie epidemii?
Zadbaj o zdrowie i dobre samopoczucie wszystkich domowników. Stwórz zbilansowaną dietę, wyznacz czas wspólnych posiłków i pamiętaj o regularnych zakupach!
Rodzinne aktywności w plenerze sposobem na odzyskanie formy po lockdownie
Rodzinne aktywności w plenerze sposobem na odzyskanie formy po lockdownie
Zadbaj o kondycję fizyczną całej rodziny, zaplanuj krótki trening i dowiedz się, jakie aktywności pobudzą Wasze organizmy po kilkumiesięcznym siedzeniu w domu!
Tagi
Ostatnie wpisy