Jak powinno wyglądać odżywianie całej rodziny w czasie epidemii?
Odżywianie
Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis

Jak powinno wyglądać odżywianie całej rodziny w czasie epidemii?

Dieta wzmacniająca odporność i dostarczająca dużej ilości witamin, a także niezbędnych składników odżywczych to podstawa w czasie trwania pandemii.

Stworzenie zapasów

Wszystkie długoterminowe produkty można zakupić podczas cotygodniowych, dużych zakupów. Na liście powinny znaleźć się produkty, które mają długi termin ważności – konserwy, makarony, ryż, mrożonki, środki czyszczące, mięso, słodycze, warzywa w puszkach, mąka, czy nabiał. Dzięki regularnym, dużym zakup znacznie zmniejsza się częstotliwość wychodzenia z domu, a tym samym ryzyko zarażenia się koronawirusem jest mniejsze. Co więcej, większe zakupy realizowane raz w tygodniu to także oszczędność czasu. Codzienne zakupy należy ograniczyć tylko zaopatrzenia się w pieczywo oraz świeże owoce i warzywa.

Stałe godziny wspólnych posiłków

Czas spędzony w rodzinnym gronie podczas wspólnych posiłków to jeden z najbardziej scalających momentów. Członkowie rodziny mają okazję opowiedzieć sobie wzajemne wydarzenia z całego dnia, zbliżyć się do siebie i wspólnie przejść przez wszystkie trudy związane ze zdalną nauką i pracą. Stały harmonogram jedzenia śniadania, obiadu oraz kolacji pozwala stworzyć odpowiedni dla każdego z domowników plan dnia i usystematyzować życie podczas ciągłego przebywania w domu. Wspólne posiłki ułatwiają także realizację i sprawiedliwy podział domowych obowiązków, takich jak zmywanie naczyń, gotowanie, czy nakrywanie do stołu. Okres, w którym każdy z członków rodziny wracał do domu o różnych porach dnia, sprawiał, że nie było okazji do wspólnego dzielenia codzienności, dlatego warto wykorzystać czas kwarantanny i pracy zdalnej, by wygospodarować każdego dnia moment na wspólny obiad.

Zdrowa dieta

Planując menu dla całej rodziny, warto zwrócić uwagę na produkty, których używa się do przygotowania posiłków. W prawidłowej diecie wzmacniającej odporność powinny znaleźć się świeże warzywa i owoce, które dostarczają witamin i składników odżywczych, chude mięso bogate w białko oraz mikroelementy, takie jak magnez czy wapń, wspierające pracę organizmu i wspomagające rozwój organizmu dziecka. Do diety warto włączyć także nabiał, przede wszystkim produkty powstałe w wyniku fermentacji, na przykład maślanki czy kefiry, które zawierają w sobie bakterie probiotyczne, wzmacniające układ odpornościowy i wspierające prawidłowe funkcjonowanie procesów trawiennych.

Czas epidemii to dobry moment na korzystanie z suplementów diety i pełnowartościowych substancji, dzięki którym w łatwy i szybki sposób można dostarczyć organizmowi wszystkich potrzebnych składników odżywczych pomagających utrzymać organizm w dobrej kondycji. Układając dietę dla całej rodziny, należy też pamiętać o odpowiednim nawadnianiu organizmu. Oprócz wody warto pić soki owocowo-warzywne z dobrym składem. Słone, niezdrowe przekąski można zamienić na zdrowsze rozwiązania, na przykład ulubione orzechy, nasiona roślin, czy suszone owoce. Zamiast tradycyjnych słodyczy zakupionych w sklepie, można znaleźć alternatywne przepisy na domowe łakocie, które będą nie tylko smaczne, ale przede wszystkim zdrowe.

Kwarantanna spędzona w domu ułatwia eksperymentowanie w kuchni, dlatego w wolnej chwili warto sięgnąć po nowe przepisy i testować nowe potrawy. Liczne inspiracje można znaleźć u popularnych blogerów kulinarnych, w telewizyjnych programach o gotowaniu lub w tradycyjnych książkach kucharskich. Dbając o zdrową dietę całej rodziny, można czerpać inspiracje z różnych kuchni świata.

Zdjęcie wyróżniające: Freepik

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Sport a przeziębienie – czy wypocenie to dobra metoda na infekcje?
Sport a przeziębienie – czy wypocenie to dobra metoda na infekcje?
Uprawianie sportu podczas przeziębienia – lepiej odpuścić czy warto podjąć wysiłek? Sprawdź.
Piłkarskie marzenia w zasięgu ręki: Jak znaleźć idealny obóz dla młodego futbolisty?
Piłkarskie marzenia w zasięgu ręki: Jak znaleźć idealny obóz dla młodego futbolisty?
Piłkarskie marzenia młodych adeptów futbolu mogą stać się rzeczywistością dzięki starannie wybranym obozom piłkarskim.
Zdrowy kręgosłup to prosty kręgosłup! Ćwiczenia fizyczne, które pozwolą zahamować skoliozę u dziecka
Zdrowy kręgosłup to prosty kręgosłup! Ćwiczenia fizyczne, które pozwolą zahamować skoliozę u dziecka
Odpowiednia postawa u dziecka to naprawdę ważna sprawa! Zobacz, jakie ćwiczenia mogą zahamować rozwój skoliozy.
Ostatnie wpisy