Maty – sprawdź, do czego są przydatne
Sprzęt i akcesoria
Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis

Maty – sprawdź, do czego są przydatne

Artykuł sponsorowany

Podczas ćwiczeń fizycznych, relaksacyjnych, jogi i innych aktywności, potrzebna jest mata, która będzie barierą pomiędzy Twoim ciałem, a podłogą. Nie tylko jest to higieniczne, lecz także bardziej wygodne podczas treningu. Maty nie przydają się jednak wyłącznie do ćwiczeń, zobacz do czego możesz je wykorzystywać.  

Ćwiczenia siłowe oraz cardio 

Podczas treningu wzmacniającego całe ciało wiele ćwiczeń wykonuje się na podłodze. Aby uniknąć leżenia na brudnej podłodze, zabrudzenia czy zniszczenia stroju oraz orać skóry, najlepiej jest kłaść się wtedy na macie do ćwiczeń. Jest to najbardziej higieniczne, komfortowe i zdrowe dla kręgosłupa rozwiązanie. Cienka warstwa miękkiej pianki na twardym podłożu sprawia, że wiele ćwiczeń można wykonywać w bardziej bezpieczny dla stawów oraz wystających kości sposób. Maty treningowe mogą również stać się sprzętem, który wspomaga wykonywanie danych ćwiczeń. Na zwiniętej w rolkę macie można położyć się, aby rozciągnąć kręgosłup, można także uklęknąć na niej do niektórych ćwiczeń, które wymagają niewygodnej dla kolan pozycji. 

Joga   

Praktyka jogi odbywa się w większości w pozycjach leżących lub siedzących. Dla łopatek oraz guzów kulszowych wykonywanie asan na gołej podłodze to absolutna katorga. Aby nie nadwyrężyć swojego kręgosłupa, a przy okazji prawdziwie zrelaksować się podczas ćwiczeń, bez maty do jogi nie poznasz prawdziwej przyjemności płynącej z tej formy aktywności. Na dość miękkiej, piankowej macie uda Ci się w zdrowy sposób wykonywać większość podstawowych oraz bardziej zaawansowanych asan. O ile do jogi nie są konieczne dodatkowe sprzęty, takie jak klocki, piłki czy gumowe taśmy, tak mata jest nieodłącznym elementem obowiązkowym dla każdego początkującego jogina i joginki. Na niej, nie odczuwając twardości ani chłodu podłogi, doskonale zrelaksujesz się przed snem lub naładujesz energią przed rozpoczęciem swojego dnia. 

Akupresura, walka z bólami 

Jeśli dokuczają Ci częste bóle pleców i głowy, miewasz migreny i wiecznie napięte mięśnie w odcinku szyjnym kręgosłupa, spróbuj maty do akupresury, która pomoże Ci rozwiązać te problemy. Przydaje się zwłaszcza osobom prowadzącym siedzący tryb życia, pracującym przy komputerze i cierpiącym na spowodowane tym bóle kręgosłupa. Mata do akupresury to specjalnie opracowana mata z kolcami, które uciskają poszczególne miejsca na ciele, pobudzają w nich krążenie, rozgrzewają i rozluźniają mięśnie. Jeśli zdarza Ci się zasnąć w nieodpowiedni sposób, przez co przez trzy kolejne dni nie możesz odwrócić głowy, dzięki macie do akupresury problem zniknie znacznie szybciej, niż gdyby próbować “rozchodzić” taki ból. Regularna akupresura pomoże rozluźnić mięśnie i zniwelować problemy z nadmiernym napięciem w mięśniach spowodowanym nieprawidłową postawą. To także świetny sposób, by rozluźnić się po treningu. Choć początki z leżeniem na ostrych kolcach są nieprzyjemne i wiążą się z dyskomfortem, im dłużej stosujesz matę do akupresury, tym bardziej przyzwyczajasz się do tego uczucia, aż staje się ono przyjemne i kojące. Zaczerwienienie, lekkie podrażnienie oraz delikatne swędzenie skóry na plecach po skorzystaniu z takiej maty jest całkowicie normalne, zwłaszcza na początku i spowodowane jest przyspieszeniem krążenia w uciskanych obszarach pleców. 

Zdjęcie główne: MART PRODUCTION/pexels.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Czym kierować się przy wyborze sprzętu do gry w golfa?
Czym kierować się przy wyborze sprzętu do gry w golfa?
Odkryj kluczowe czynniki, które powinieneś rozważyć podczas wyboru sprzętu do gry w golfa. Dowiedz się, jakie są najlepsze kije do golfa, jak dopasować je do swoich umiejętności i preferencji oraz jakie inne akcesoria mogą znacząco wpływać na Twoją grę.
Wkładki do butów biegowych – czy warto z nich korzystać?
Wkładki do butów biegowych – czy warto z nich korzystać?
Stopy są jedynym kontaktem człowieka z podłożem. To one przenoszą wszystkie obciążenia związane z bieganiem. Co ważne, stopy stanowią podstawę dla kręgosłupa.
Upadki nieodłączną częścią sportu – o najczęstszych przyczynach kontuzji u aktywnych dzieci
Upadki nieodłączną częścią sportu – o najczęstszych przyczynach kontuzji u aktywnych dzieci
Te kontuzje mogą dopaść Twoje dziecko, sprawdź, jak powinieneś wtedy zareagować!
Ostatnie wpisy