5 aktywnych form dotarcia do miejsca pracy
Dla rodziców
Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis

5 aktywnych form dotarcia do miejsca pracy

Dojazdy do pracy mogą zajmować kilkadziesiąt minut każdego dnia. Warto wykorzystać ten czas na aktywne spędzanie czasu i zmianę samochodu czy komunikacji miejskiej na bardziej sportowy tryb podróży.

Spacer 

Idealne rozwiązanie dla osób, których trasę do pracy można pokonać w około 60 minut. Codzienna aktywność fizyczna pozwala na budowanie zdrowych nawyków, pobudza pracę mózgu i stymuluję mięśnie.

Spacery to świetna propozycja dla osób, które prowadzą siedzący tryb życia lub spędzają w pracy kilka godzin na siedząco. Dzięki temu długie godziny spędzone przed ekranem komputera nie powinny aż tak negatywnie odbić się na zdrowiu, szczególnie na kondycji kręgosłupa.

Dłuższe trasy można pokonywać w częściowo za pomocą komunikacji miejskiej i własnych nóg. Dzięki temu nawet do najdalszych lokalizacji można dotrzeć samodzielnie. Jeśli poranny spacer nie jest dla Ciebie interesującym rozwiązaniem, to warto zdecydować się na krótkie przejście po pracy. Dzięki temu nie trzeba się spieszyć, można dotlenić mózg i zregenerować zmęczony organizm.

Jazda na rowerze 

Równie efektywną propozycją dotarcia do miejsca pracy jest jazda na rowerze. Dzięki temu środkowi komunikacji można z łatwością pokonać dalekie odległości, ominąć poranne korki i w sportowym trybie rozpocząć swój dzień.

Rower jest łatwy w utrzymaniu i nie wymaga ponoszenia dodatkowych kosztów, dlatego jest tanim środkiem poruszania się, szczególnie po dużych aglomeracjach miejskich. Osoby, które nie mają własnego sprzętu, mogą za kilka złotych wypożyczyć miejskie rowery. Większość z nich udostępnia darmowy przejazd do 40 minut czy pierwszej godziny, potrzebna jest tylko instalacja stosownej aplikacji mobilnej.

Jogging 

Dobrym pomysłem może być także krótka przebieżka do pracy. Wariant ten zakłada jednak, że w pracy istnieje możliwość zmiany ubrań lub wzięcia szybkiego prysznica. Kwestia ta jest szczególnie istotna w czasie ciepłych pór roku, gdy organizm na dworze podczas wysiłku fizycznego znacznie więcej się poci. 

Jeśli nie chcesz biegać przed pracą, możesz zapakować do torby strój do joggingu i wrócić do domu, biegnąc. W ten sposób rozwiążesz problem przebieralni i dostępu do łazienki. Bieganie pozytywnie wpływa na kondycję fizyczną i psychiczną organizmu, pozwala na szybsze dotarcie do celu i pomaga pobudzić mózg do pracy przed całym dniem wysiłku. 

Rolki/wrotki 

Dobrym sposobem na dotarcie do biura jest także skorzystanie z rolek lub wrotek. W tym przypadku, w przeciwieństwie do jazdy na rowerze, trudno będzie o możliwość wypożyczenia sprzętu, dlatego trzeba mieć własne wyposażenie.

Koszt zakupu rolek czy wrotek nie jest duży, a może okazać się znacznie bardziej wydajnym transportem niż samochód czy komunikacja miejska. Duże miasta są w większości poszerzone o specjalne drogi rowerowe, po których przyjemnie jeździ się także na innych sprzętach sportowych. Przy jeździe na wrotkach lub rolkach warto pamiętać o prawidłowym wyposażeniu i ochronie osobistej, czyli kasku i ochraniaczach na łokcie i kolana.

Hulajnoga

Jednym z najpopularniejszych od kilku sezonów letnich sposobów poruszania się po terenie miasta jest jazda na hulajnodze elektrycznej. Mieszkańcy dużych aglomeracji mogą wynająć sprzęt za kilka złotych i przejechać nim nawet do 30 kilometrów. Przed rozpoczęciem swojej przygody z hulajnogą warto dokładnie zapoznać się ze strefami parkowania urządzenia na aplikacji, tak by wiedzieć, dokąd można bezpiecznie dojechać bez dodatkowych kosztów związanych z niewłaściwym pozostawieniem hulajnogi.

Zdjęcie główne: MART PRODUCTION/pexels.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Jak wyrobić paszport?
Jak wyrobić paszport?
Paszport to jeden z dokumentów, który upoważnia jego właściciela do wjazdu na teren innych krajów.
W tabletkach czy w płynie – która forma witamin sprawdzi się najlepiej u osób starszych?
W tabletkach czy w płynie – która forma witamin sprawdzi się najlepiej u osób starszych?
Jak suplementować witaminy – w płynie czy w kapsułkach – aby przynieść najwięcej korzyści seniorowi? Podpowiadamy!
Co lepiej suplementować? Pojedynczy aminokwas, czy mieszankę aminokwasów?
Co lepiej suplementować? Pojedynczy aminokwas, czy mieszankę aminokwasów?
W tym artykule przyjrzymy się temu zagadnieniu bliżej.
Ostatnie wpisy