Jak ćwiczyć przed sezonem narciarskim?
Wspólne aktywności
Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Jak ćwiczyć przed sezonem narciarskim?

Artykuł sponsorowany

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść artykułu i osobiste poglądy autora.

Odpowiednio dobrane ćwiczenia przed sezonem narciarskim pozwolą Ci przygotować się na każde wyzwanie. Sprawdź, jak przeprowadzić efektywny trening i ciesz się bezpieczną jazdą.

Przygotowanie do sezonu – najważniejsze wskazówki

Przedsezonowe treningi pozwolą Ci wzmocnić mięśnie i poprawić kondycję. Ponadto uzyskasz odporność na kontuzje. Najlepiej rozpocząć ćwiczenia już na dwa miesiące przed wyjazdem na narty. Kluczowym aspektem jest tu regularność. Bardzo dobre efekty uzyskasz, trenując 3 razy w tygodniu, po 30 minut. Staraj się osiągnąć tętno na poziomie 130. 

Poprawa wydolności zapewni Ci bezpieczną, a jednocześnie płynną jazdę. Natomiast brak wystarczającej kondycji sprawi, że szybciej się zmęczysz. Wówczas nietrudno o błędy, a co za tym idzie – kontuzje. 

Przed rozpoczęciem sezonu warto oddać narty do profesjonalnego serwisu. Zajrzyj do oferty Ski Race Center: https://skiracecenter.pl/info/serwis-narciarski-ski-race-center/. Tutejsi specjaliści zatroszczą się o każdy detal, aby deski zapewniły wygodną i bezpieczną jazdę. 

Ćwiczenia przed sezonem narciarskim – zadbaj o kondycję

Jeśli zależy Ci na poprawie kondycji, idealnym rozwiązaniem będą ćwiczenia cardio. Możesz wybrać jeden rodzaj treningu lub łączyć je. Narciarze bardzo często wybierają bieganie, gdyż nie tylko wzmacnia wydolność, ale również pomaga utrzymać układ mięśniowo-szkieletowy w dobrym stanie. Dodatkowym atutem jest zmniejszenie ryzyka występowania cukrzycy.

Kolejne polecane ćwiczenia przed sezonem narciarskim to jazda na rowerze czy pływanie. Regularne treningi sprawią, że znacznie łatwiej pokonasz długie trasy i stawisz czoła narciarskim wyzwaniom. 

Wzmocnij mięśnie

Podczas jazdy na nartach szczególnie obciążony są mięśnie czterogłowe ud oraz kulszowo-goleniowe. To one mają kluczowy wpływ na stabilizację stawu kolanowego.

Natomiast mięśnie brzucha i grzbietu pozwalają utrzymać odpowiednią pozycję zjazdową. Nie zapomnij również o ćwiczeniach mięśni pośladkowych, aby móc komfortowo poruszać się w pochylonej pozycji.

Wiele ćwiczeń (np. mięśni brzucha) wykonasz we własnych czterech kątach. Wystarczy mata i odrobina samozaparcia. Natomiast na siłowni znajdziesz wiele maszyn oporowych, które ułatwią trening i umożliwią efektywne przygotowanie się do sezonu narciarskiego. Możesz również zastanowić się nad skorzystaniem z usług trenera personalnego, który przedstawi prawidłową technikę ćwiczeń. W ten sposób unikniesz kontuzji. 

Pamiętaj, że ważna jest nie tylko regularność, ale również odpoczynek. Jeśli na początku pojawią się zakwasy, daj sobie nieco czasu. Ponadto trenuj na miarę własnych możliwości.

Rozciąganie to podstawa

Ćwiczenia przed sezonem narciarskim to nie tylko biegi i trenowanie mięśni. Bardzo ważne jest również prawidłowe rozciąganie. Za sprawą zimowych temperatur mięśnie są sztywniejsze. Przez to wolniej reagują, a zakres ruchu się zmniejsza.

Regularny stretching pozwoli Ci zadbać o elastyczność mięśni, a także zwiększy ruchowość stawów. Zalecamy, aby na tydzień przed wyjazdem przerwać intensywne treningi, a skupić się jedynie na ćwiczeniach rozciągających. 

Zdjęcie: materiał Klienta.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Psie sporty – niezawodny patent na integrację całej rodziny
Psie sporty – niezawodny patent na integrację całej rodziny
Zabawy z psami, które pozwolą Ci poprawić zarówno swoją kondycję, jak i więzi rodzinne. Sprawdź listę najpopularniejszych sportów.
Bezstresowe dzieciństwo – o znaczeniu ćwiczeń relaksacyjnych i oddechowych dla dzieci
Bezstresowe dzieciństwo – o znaczeniu ćwiczeń relaksacyjnych i oddechowych dla dzieci
Wszystkich nas dopada czasem stres i właśnie wtedy marzymy o chwili na relaksujące ćwiczenia. Nie inaczej jest w przypadku najmłodszych. Warto więc pokazać swojemu dziecku zdrowe sposoby na zrelaksowanie się.
Co lepiej suplementować? Pojedynczy aminokwas, czy mieszankę aminokwasów?
Co lepiej suplementować? Pojedynczy aminokwas, czy mieszankę aminokwasów?
W tym artykule przyjrzymy się temu zagadnieniu bliżej.
Ostatnie wpisy