Jak senior w wodzie – o znaczeniu zajęć na pływalni dla osób starszych
Dla seniorów
Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Jak senior w wodzie – o znaczeniu zajęć na pływalni dla osób starszych

Wraz z wiekiem często tracimy dawne, niespożyte pokłady energii, a nawet wigor. Procesu starzenia nie da się co prawda zatrzymać ani odwrócić, ale istnieją sposoby na to, by przynajmniej zredukować jego niepożądane skutki. Jednym z nich jest prowadzenie aktywnego trybu życia, a żadna dyscyplina sportowa nie będzie bardziej odpowiednia dla seniora, niż zajęcia w środowisku wodnym!

Aqua aerobik

Aqua aerobik, bo między innymi o nim mowa, stanowi świetną alternatywę dla wszelkich tradycyjnych ćwiczeń gimnastycznych. Udział w tego typu zajęciach zaleca się przede wszystkim seniorom borykającym się z problemami ze stawami oraz poruszaniem się. Woda ma to do siebie, że pozwala na swobodny ruch, dzięki czemu w aqua aerobiku odnajdą się również osoby starsze, które do tej pory omijały sporty szerokim łukiem. W ćwiczeniach na basenie może zatem wziąć udział każdy, kto tylko ma takie życzenie i czuje wewnętrzną potrzebę dokonania zmian w swoim życiu. Już po kilku zajęciach zauważymy znaczącą poprawę w samopoczuciu i ogólnej sprawności fizycznej, aqua aerobik korzystnie wpłynie bowiem na układy ruchu, oddechowy oraz krążenia. Co więcej, z pewnością pozwoli na zaznanie odrobiny tak potrzebnego osobom starszym relaksu.

Pomimo wszystkich korzyści, które niosą za sobą regularne ćwiczenia w środowisku wodnym, trzeba mierzyć siły na zamiary i mieć na uwadze własny stan zdrowia. Aqua aerobik może być bardzo niebezpieczny dla osób cierpiących na przewlekłe choroby układu oddechowego, choroby serca i mających zbyt wysokie ciśnienie krwi. Udział w zajęciach odradza się również w przypadku różnego rodzaju dolegliwości skóry.

Pływanie

Innym znakomitym wyborem dla seniorów, jeśli chodzi o trening na basenie będzie jedna z najstarszych dyscyplin, a więc pływanie. Ten niezwykle popularny sport zdecydowanie wyróżnia się spośród całej reszty tym, że uprawiać można go w dosłownie każdym wieku i zawsze będzie miał prozdrowotne działanie. Na początku przygody z pływaniem warto jednak trenować pod czujnym okiem doświadczonego instruktora – pomoże on w wypracowaniu właściwej techniki pływania różnymi stylami, co pozwoli czerpać pełnię przyjemności z uprawianej dyscypliny, a w dalszej perspektywie uniknąć ewentualnych urazów. Ten typ ćwiczeń jest niewątpliwie bardziej wymagający od aqua aerobiku, ale sprawi dużo więcej satysfakcji seniorom lubujących się w sportach olimpijskich.

Jeśli już zdecydujemy się na regularne zajęcia z pływania, powinniśmy pamiętać, że nieodłączną część sesji treningowej stanowią również ćwiczenia siłowe, rozciąganie oraz odpowiednia regeneracja. Dlatego w przypadku nawet najdrobniejszych urazów warto zrobić sobie przynajmniej kilkudniową przerwę i skonsultować kontuzję ze specjalistą. Zdrowe podejście to treningu pływackiego w połączeniu z właściwą techniką sprawi, że znowu poczujemy się młodzi!



Zdjęcie wyróżniające: SnappyGoat.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Tai Chi dla seniorów – droga do utrzymania równowagi psychofizycznej na długie lata
Tai Chi dla seniorów – droga do utrzymania równowagi psychofizycznej na długie lata
Ćwiczenia to domena nie tylko młodych ludzi! O tym jak Tai Chi może poprawić jakość życia seniora.
Jak często powinien trenować młody sportowiec?
Jak często powinien trenować młody sportowiec?
Twoje dziecko chce uprawiać sport? To wspaniale! Zobacz, jak często powinien być aktywny fizycznie!
Jak przygotować się do pierwszych konsultacji z psychologiem i psychiatrą? Poradnik dla osób borykających się z gamofobią
Jak przygotować się do pierwszych konsultacji z psychologiem i psychiatrą? Poradnik dla osób borykających się z gamofobią
Odkryj porady i narzędzia, które pomogą Ci zrozumieć i skuteczniej radzić sobie z gamofobią - lękiem przed małżeństwem, podczas Twojej pierwszej konsultacji z psychologiem lub psychiatrą.
Ostatnie wpisy