W dzisiejszym świecie niezwykle trudno jest znaleźć czas dla samych siebie. Szczególnie, gdy do obowiązków zawodowych, domowych oraz treningów dochodzi opieka nad dzieckiem. Regularnie pojawia się wtedy zmęczenie, które trzeba odreagować. Istnieje jednak kilka sprawdzonych patentów pozwalających aktywnym mamom zaznać odrobinę zasłużonego relaksu!

Mitem jest, że w pełni odpoczniemy dopiero podczas całodniowej wizyty w SPA. Co więcej, aby się zregenerować nie potrzebujemy nawet wolnych 24 godzin! We wszystkich działaniach, które podejmujemy, kluczową rolę odgrywa regularność i nie inaczej jest z regeneracją. Nawet 15 minut dziennie jest w stanie sprawić, iż poziom naszego samopoczucia wzniesie się na wysoki diapazon, a po dawnym zmęczeniu pozostanie tylko odległe wspomnienie. Miejmy na uwadze, że prawidłowa kondycja fizyczna zależy tylko od nas samych i może wpłynąć na wszelkie aspekty dnia codziennego – od wyników osiąganych w szkole lub w pracy, aż po relacje z najbliższymi. Warto zatem zdać sobie sprawę z jej olbrzymiego znaczenia i niezwłocznie. przystąpić do działania.

Odpoczynek jest nieodłączną częścią treningu i w żadnym wypadku nie można go lekceważyć. Odpowiednia regeneracja nie tylko pozwoli nam przygotować się do kolejnych wyczerpujących sesji, ale również korzystnie wpłynie na osiągane rezultaty oraz pozwoli na uniknięcie poważniejszych urazów. Przy okazji skorzysta także nasz umysł, który stanie się bardziej odporny na codzienną dawkę stresu. Istnieje mnóstwo nawyków ułatwiających organizmowi odpoczynek po treningu lub ciężkim dniu w pracy, a wiele z nich niekoniecznie wymaga poświęcenia kilku godzin czy dokonania kosztownych inwestycji.

Zacznijmy od absolutnie najprostszego z nich, a więc przeciągania się. Możemy się przeciągać wszędzie (nawet w łóżku po przebudzeniu) i o każdej porze dnia, a dzięki temu nasz kręgosłup dostanie nowe życie. Jeśli zależy nam na właściwej regeneracji, z całą pewnością powinniśmy rozważyć też jogę lub stretching. W ten sposób zdecydowanie się rozluźnimy, a wydłużenie tkanek miękkich sprawi, że zapomnimy o kontuzjach. Warto zapoznać się również z pozycjami wyciszającymi układ nerwowy – duże zgięcie i rozluźnienie, podparcie głowy oraz rozluźnione mięśnie twarzy, szyi i brzucha powinny skutecznie rozwiązać kwestię nadmiernego zmęczenia. Po sesji treningowej nie zapominajmy zaś o rolowaniu, które może okazać się lepsze i tańsze niż usługi profesjonalnego masażysty. Duży i mały wałek oraz piłeczka do rolowania to obowiązkowy zestaw po każdym wysiłku fizycznym!

Skoro mowa o masażu, świetnie sprawdzi się także szczotkowanie na sucho, czyli tzw. brushing. Masowanie stóp, dłoni, kręgosłupa i brzucha za pomocą szczotki z naturalnym włosiem po kąpieli poprawi przepływ limfy i napięcie powięzi, dzięki czemu ciało będzie wyglądało lepiej niż kiedykolwiek. Idealnym rozwiązaniem, jeśli chodzi o regenerację, będzie z pewnością kąpiel w soli. Przyspiesza ona krążenie i mobilizuje układ autoimmunologiczny, a to tylko niektóre z jej wielu prozdrowotnych właściwości. Mamy, którym niestraszny ból, powinny natomiast spróbować leżenia na macie do akupresury. Powierzchnia z wypustami zapewni m.in. rozluźnienie mięśni oraz stymulację punktów akupresurowych – w efekcie od razu poczujesz się zwarta i gotowa do działania!



Na sam koniec warto wspomnieć o sposobach tak oczywistych, że zazwyczaj nawet nie utożsamiamy ich ze znaczącą regeneracją organizmu. Jednym z nich niewątpliwie jest drzemka. Krótki sen wyposaży nas w zupełnie nowe pokłady energii i umożliwi produktywne spędzenie dalszej części dnia. Niezwykle istotne w kontekście odbudowy są spacery. Ruch i świeże powietrze to idealne połączenie dla wszystkich kobiet, które czują potrzebę, aby szybko się zrelaksować. A jeśli spacery wiosną lub latem, to najlepiej boso! Uziemianie (tzw. earthing) to istny raj dla naszego ciała, którego odporność na bodźce zwiększy się w niesamowitym tempie.

Napisz komentarz