Prowadząc sklep internetowy nierzadko dbamy o jego reklamę, by jak najwięcej osób zachęcić do odwiedzin w witrynie, a w dalszej perspektywie – do zakupów.
Warto jednak poza działaniami marketingowymi podjąć się także innych czynności, przyciągających do nas nowych użytkowników. Przede wszystkim – warto postawić na szereg działań, związanych z SEO, czyli pozycjonowaniem naszego sklepu w wyszukiwarce internetowej, by znalazł się jak najwyżej listy z wynikami wyszukiwania.
Bez względu na to, czy w dotyczy nas pozycjonowanie Shoper, Ebexo czy też sklepu postawionego na innej platformie, pewne jest jedno – im więcej osób trafi do nas za pośrednictwem poczciwego Wujka Google, tym większa szansa, że ktoś z nich stanie się naszym stałym klientem.
Z tego powodu warto zadbać choćby o poznanie i zrozumienie podstaw SEO (ang. Search Engine Optimization) – procesu optymalizacji wyszukiwania, składającego się z wielu odrębnych czynności.
Wśród działań SEO wyróżnić można między innymi tzw. link building, czyli pozyskiwanie linków do naszej strony, umieszczonych w wartościowych miejscach w sieci, czyli na stronach o dobrej reputacji w wyszukiwarce internetowej. Innym działaniem może być optymalizacja kodu witryny, by nasz sklep internetowy lub strona WWW były bardziej czytelne dla robotów indeksujących wyszukiwarki internetowej.
Najczęściej jednak SEO kojarzy się z innym działaniem – a mianowicie stosowaniem odpowiednich słów lub fraz kluczowych, które wpisują w wyszukiwarkę internauci.
W tym przypadku pojawia się jednak zasadnicze pytanie – czy lepiej jest stosować słowa kluczowe, jakie dotyczą konkretnego produktu lub usługi, którą oferujemy czy też skupić się na pozycjonowaniu lokalnym. W pierwszym przypadku mamy szanse trafić do szerszego grona odbiorców, ponieważ w pewien sposób naszą grupą docelową stają się internauci, którzy po prostu wyszukują w sieci czegoś z naszej oferty.
W niektórych przypadkach warto jednak postawić na wyszukiwania lokalne. Jeśli chodzi o tego typu pozycjonowanie Gorzów, Kraków czy też inne miasta nierzadko dopisywane są przez internautów do wyszukiwanej frazy- warto rozważyć zatem pozycjonowanie na hasła typu “stomatolog Poznań”, “hotel dla psów Łódź” i tym podobne, jeśli oferowane przez nas usługi lub produkty dostępne są wyłącznie na ściśle określonym obszarze.
W ten sposób zwiększymy swoje szanse na dotarcie do klienta, który nie tylko będzie zainteresowany naszą ofertą, ale również będzie mieć możliwość z niej skorzystać.
Każdy sklep a zwłaszcza internetowy potrzebuje pozycjonowania. Dzięki niemu nasza oferta może trafić do jeszcze to większej ilości odbiorców, co przełoży się na liczbę odwiedzin na stronie, ilość zamówień i zyski sklepu. Pozycjonowanie sklepów jest istotne dla każdego przedsiębiorcy któremu zależy na rozwoju.
Nie da się ukryć, że współczesny marketing wymusza na nas troskę o stronę internetową firmy, czy biznesu, bez której bagatela ani rusz. Wszyscy mówimy jednak o seo, jakbyśmy zapominali o randze UX. Przynajmniej mi wydaje się, że strona, która nie jest pozytywna w odbiorze przez użytkownika, nie będzie tą, na której regularnie realizować będzie on zakupy. Chcąc mieć dobry sklep internetowy, poleciłabym UX Audyt, który u niejednej agenci można pozyskać nieodpłatnie. Nie myślmy tylko o pozycji, ale także o jakości, za nią pozycjonowanie również podąża 😉.