Nawet najbardziej zagorzali sceptycy nowinek technologicznych dokonują codziennie zakupów w sieci na potęgę i zdają się odsuwać coraz dalej od zakupów stacjonarnych. Fakt ten nie powinien jednak nikogo dziwić. Internet otwiera dla kupujących szereg nowych możliwości, na czele z ogromną oszczędnością pieniędzy. Co ciekawe jednak, branża handlu w sieci jest także szansą dla przedsiębiorców, którzy chcą rozszerzyć swoją działalność o kolejne branże bądź chcą sprzedać swój towar lub usługi także internautom. Niestety wraz z możliwością osiągania coraz większych zysków rośnie także konkurencja, przez co bariera wejścia z dnia na dzień staje się coraz trudniejsza do pokonania. W sieci podstawą jest widoczność danej witryny na tle innych. Warto zadbać o to, aby klienci mogli na nią trafić, dowiedz się także, na czym polega content marketing a pozycjonowanie.
E-commerce, a właściwie e-handel, to sprzedaż towaru i usług w sieci, z pominięciem obsługi bezpośredniej w punktach sprzedaży. Do niedawna klienci woleli nabywać towar widząc go naocznie, podczas gdy obecnie coraz więcej ludzi przeznacza swoje pieniądze na zakupy w sieci. Dlaczego? Jest ku temu wiele powodów, warto wśród nich wymienić między innymi:
Przedsiębiorcy również mogą skorzystać na popularyzacji e-handlu. W ich przypadku wśród atutów warto podkreślić:
Jak się okazuje, e-commerce otwiera wiele nowych możliwości, które warto wykorzystać także w swoim przypadku. Do niedawna wiele osób uznawało e-handel za mało bezpieczny, teraz jednak jest uregulowany prawnie, dlatego stanowi bardzo atrakcyjną alternatywę sprzedaży tradycyjnej.
Każda świeża witryna tuż po jej opublikowaniu w sieci z reguły ląduje na samym końcu wyników wyszukiwania Google i nie generuje w ten sposób jakiejkolwiek wartości. Klienci nie są w stanie na nią trafić, a tym samym także dokonać na niej zakupu, przez co przedsiębiorca traci możliwość generowania zysków. Podstawowym narzędziem do walki z tym kłopotem jest pozycjonowanie. Proces ten polega na spełnieniu wszelkich wytycznych stawianych przez algorytm Google, który oblicza pozycję danej witryny w sieci na podstawie jej parametrów, jego działanie jest jednak utajnione, dlatego sukces pozycjonowania zależy w głównej mierze od pozycjonera. Algorytm porównuje cały kod źródłowy witryny z kluczem i na tej podstawie przyznaje jej pozycję.
Algorytm jest niezwykle skomplikowany i ocenia w zasadzie całą stronę, a przede wszystkim:
Spełnienie wszystkich wytycznych algorytmu Google (których jest kilkaset) może w efekcie doprowadzić naszą witrynę aż na sam szczyt listingu Google SERP (Search Engine Results Page). Nie jest to jednak zadanie proste – algorytm jest tajny, dlatego pozycjonerzy muszą opierać się na ogólnikowych wytycznych firmy Google.
W e-commerce w dalszym ciągu liderem jest Shoper, który daje wiele możliwości przedsiębiorcom. Setki wtyczek oraz wiele dostępnych narzędzi sprawia, że ten silnik jest szczególnie popularny wśród początkujących i zaawansowanych sprzedawców. Dobrym wyborem jest równie znany Sote. Ten silnik cechuje się podobnymi zaletami co powyższy, dlatego warto go wziąć pod uwagę podczas zakładania własnego sklepu w sieci.
Wszystkie CMS-y łączy przede wszystkim możliwość wprowadzenia content marketingu. Proces ten polega na tworzeniu nowych treści i artykułów np. blogowych, pisaniu tekstów poradnikowych, nagrywaniu filmów, tworzeniu ciekawych grafik i infografik czy też organizowaniu webinarów, które obecnie cieszą się ogromną popularnością.
Fot.: StartupStockPhotos/pixabay.com
Jest w tym wiele prawdy, obecnie nawet zatwardziali sceptycy i osoby nielubiące się z technologią, prędzej czy później dokonują e-zakupów. Co do samego e-commerce, pytanie – jak pozycjonować sklep internetowy? Cóż, powiedziałbym jakkolwiek, byle efektywnie. Brzmi to trochę nielogicznie, dlatego proponuje korzystać z usług agencji interaktywnych, a nie topić się w materii, która wcale nie jest tak oczywista, a niezbędna przy dzisiejszej formie handlu.
Raz samodzielnie przysiadłem do pracy nad stroną internetową, brak wiedzy, brak jakiegokolwiek doświadczenia i każdy wie jak to się skończyło… No pozytywnych efektów raczej nie zobaczyłem i szczęśliwie negatywnych również. Zrezygnowałem i skontaktowałem się agencją interaktywną Boo https://boo.pl/pozycjonowanie-stron/, którą serdecznie chciałbym polecić za profesjonalizm i efektywność. 6 miesięcy współpracy, strona naprawdę przyzwoita, odwiedzana i użyteczna dla działalności. Jeżeli potraficie i nie przeraża Was wymieniona w artykule ilość elementów kluczowych, próbujcie, jednak amatorom całkowicie odradzam.