Content marketing a pozycjonowanie – jak się to ma do branży sportowej?
Promocja sportu
Potrzebujesz ok. 5 min. aby przeczytać ten wpis

Content marketing a pozycjonowanie – jak się to ma do branży sportowej?

Nawet najbardziej zagorzali sceptycy nowinek technologicznych dokonują codziennie zakupów  w sieci na potęgę i zdają się odsuwać coraz dalej od zakupów stacjonarnych. Fakt ten nie powinien jednak nikogo dziwić. Internet otwiera dla kupujących szereg nowych możliwości, na czele z ogromną oszczędnością pieniędzy. Co ciekawe jednak, branża handlu w sieci jest także szansą dla przedsiębiorców, którzy chcą rozszerzyć swoją działalność o kolejne branże bądź chcą sprzedać swój towar lub usługi także internautom. Niestety wraz z możliwością osiągania coraz większych zysków rośnie także konkurencja, przez co bariera wejścia z dnia na dzień staje się coraz trudniejsza do pokonania. W sieci podstawą jest widoczność danej witryny na tle innych. Warto zadbać o to, aby klienci mogli na nią trafić, dowiedz się także, na czym polega content marketing a pozycjonowanie.

E-commerce we współczesnym świecie handlu i usług

E-commerce, a właściwie e-handel, to sprzedaż towaru i usług w sieci, z pominięciem obsługi bezpośredniej w punktach sprzedaży. Do niedawna klienci woleli nabywać towar widząc go naocznie, podczas gdy obecnie coraz więcej ludzi przeznacza swoje pieniądze na zakupy w sieci. Dlaczego? Jest ku temu wiele powodów, warto wśród nich wymienić między innymi:

  • możliwość porównania ze sobą cen danego towaru u wielu sprzedających,
  • szybką wysyłkę – towar może być u klienta już na drugi dzień roboczy,
  • pełne bezpieczeństwo transakcji. Prawo skutecznie chroni internautów, dając np. możliwość prawnie zagwarantowanego zwrotu w przeciągu 14 dni bez podania przyczyny,
  • można zamówić wszystko bez wychodzenia z domu, wprost z własnej kanapy lub fotela przy biurku,
  • w sieci można znaleźć również artykuły, których nie da się znaleźć w sklepach stacjonarnych,
  • i wiele innych.

Przedsiębiorcy również mogą skorzystać na popularyzacji e-handlu. W ich przypadku wśród atutów warto podkreślić:

  • dotarcie do klienta z całego kraju,
  • możliwość sprzedaży nawet najbardziej specyficznych i mało popularnych produktów,
  • niewielka wysokość inwestycji początkowej – przedsiębiorcy mogą rozpocząć karierę w e-handlu bez potrzeby angażowania dużych środków na wynajem lokalu lub zatrudnienie pracowników do obsługi bezpośredniej,
  • i wiele innych.

Jak się okazuje, e-commerce otwiera wiele nowych możliwości, które warto wykorzystać także w swoim przypadku. Do niedawna wiele osób uznawało e-handel za mało bezpieczny, teraz jednak jest uregulowany prawnie, dlatego stanowi bardzo atrakcyjną alternatywę sprzedaży tradycyjnej.

Pozycjonowanie w sieci – na czym polega i dlaczego jest tak ważne?

Każda świeża witryna tuż po jej opublikowaniu w sieci z reguły ląduje na samym końcu wyników wyszukiwania Google i nie generuje w ten sposób jakiejkolwiek wartości. Klienci nie są w stanie na nią trafić, a tym samym także dokonać na niej zakupu, przez co przedsiębiorca traci możliwość generowania zysków. Podstawowym narzędziem do walki z tym kłopotem jest pozycjonowanie. Proces ten polega na spełnieniu wszelkich wytycznych stawianych przez algorytm Google, który oblicza pozycję danej witryny w sieci na podstawie jej parametrów, jego działanie jest jednak utajnione, dlatego sukces pozycjonowania zależy w głównej mierze od pozycjonera. Algorytm porównuje cały kod źródłowy witryny z kluczem i na tej podstawie przyznaje jej pozycję.

Algorytm jest niezwykle skomplikowany i ocenia w zasadzie całą stronę, a przede wszystkim:

  • czas spędzony na witrynie przez internautę,
  • współczynnik odrzuceń,
  • zgodność słów kluczowych z treścią na stronie,
  • nasycenie frazami kluczowymi dostępnych treści,
  • częstotliwość aktualizacji witryny,
  • liczbę linków wewnętrznych i zewnętrznych oraz backlinków,
  • szybkość ładowania się witryny,
  • obecność mobilnej wersji strony,
  • certyfikat https,
  • i wiele, wiele innych.

Spełnienie wszystkich wytycznych algorytmu Google (których jest kilkaset) może w efekcie doprowadzić naszą witrynę aż na sam szczyt listingu Google SERP (Search Engine Results Page). Nie jest to jednak zadanie proste – algorytm jest tajny, dlatego pozycjonerzy muszą opierać się na ogólnikowych wytycznych firmy Google.

A czym w takim razie jest content marketing?

W e-commerce w dalszym ciągu liderem jest Shoper, który daje wiele możliwości przedsiębiorcom. Setki wtyczek oraz wiele dostępnych narzędzi sprawia, że ten silnik jest szczególnie popularny wśród początkujących i zaawansowanych sprzedawców. Dobrym wyborem jest równie znany Sote. Ten silnik cechuje się podobnymi zaletami co powyższy, dlatego warto go wziąć pod uwagę podczas zakładania własnego sklepu w sieci.

Wszystkie CMS-y łączy przede wszystkim możliwość wprowadzenia content marketingu. Proces ten polega na tworzeniu nowych treści i artykułów np. blogowych, pisaniu tekstów poradnikowych, nagrywaniu filmów, tworzeniu ciekawych grafik i infografik czy też organizowaniu webinarów, które obecnie cieszą się ogromną popularnością.

Fot.: StartupStockPhotos/pixabay.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

  • Krystian 18.03.2022

    Jest w tym wiele prawdy, obecnie nawet zatwardziali sceptycy i osoby nielubiące się z technologią, prędzej czy później dokonują e-zakupów. Co do samego e-commerce, pytanie – jak pozycjonować sklep internetowy? Cóż, powiedziałbym jakkolwiek, byle efektywnie. Brzmi to trochę nielogicznie, dlatego proponuje korzystać z usług agencji interaktywnych, a nie topić się w materii, która wcale nie jest tak oczywista, a niezbędna przy dzisiejszej formie handlu.

  • Piotr 18.03.2022

    Raz samodzielnie przysiadłem do pracy nad stroną internetową, brak wiedzy, brak jakiegokolwiek doświadczenia i każdy wie jak to się skończyło… No pozytywnych efektów raczej nie zobaczyłem i szczęśliwie negatywnych również. Zrezygnowałem i skontaktowałem się agencją interaktywną Boo https://boo.pl/pozycjonowanie-stron/, którą serdecznie chciałbym polecić za profesjonalizm i efektywność. 6 miesięcy współpracy, strona naprawdę przyzwoita, odwiedzana i użyteczna dla działalności. Jeżeli potraficie i nie przeraża Was wymieniona w artykule ilość elementów kluczowych, próbujcie, jednak amatorom całkowicie odradzam.

Rekomendowane
Poradnik wyboru idealnej wiatrówki dla początkujących myśliwych. Praktyczne wskazówki od sklepu Kolba
Poradnik wyboru idealnej wiatrówki dla początkujących myśliwych. Praktyczne wskazówki od sklepu Kolba
Zdobądź wiedzę na temat wyboru odpowiedniej wiatrówki dla początkującego myśliwego. Dowiedz się, co powinieneś wiedzieć, dzięki praktycznym poradom od sklepu Kolba!
Wprowadzenie do Raspberry Pi i jego zastosowania w świecie minikomputerów
Wprowadzenie do Raspberry Pi i jego zastosowania w świecie minikomputerów
Odkryj fascynujący świat minikomputerów dzięki Raspberry Pi. Wyjaśniamy, jak zacząć przygodę z tym urządzeniem i omawiamy jego różnorodne zastosowania.
Top 5 produktów korzystnie wpływające na serce.
Top 5 produktów korzystnie wpływające na serce.
Prawidłowa i zbilansowana dieta jest niezbędna aby jak najdłużej cieszyć się dobrym zdrowiem, móc zapobiegać i wpływać na leczenie różnych dolegliwości.
Ostatnie wpisy