Jak wyeliminować biały cukier z rodzinnego jadłospisu?
Odżywianie
Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis

Jak wyeliminować biały cukier z rodzinnego jadłospisu?

Każdy z nas lubi słodycze, a w szczególności dzieci. Naturalnie cukry występują w miodzie, owocach i produktach mlecznych. Często jednak zdarza nam się sięgać po produkty mocno przetworzone, które zawierają ogromne ilości cukru. Słodycze, ciasta, drożdżówki – to między innymi w nich znajdziemy substancję, która ma bardzo niekorzystny wpływ na zdrowie naszych pociech i nas samych. Co zrobić, aby wyeliminować biały cukier z rodzinnego jadłospisu?

Sprawdzanie zawartości cukru w produktach

Możliwość uświadomienia sobie ile cukrów znajduje się w danym produkcie, a także tego, ile codziennie go spożywamy, powinna sprawić, że łatwiej będzie nam podjąć decyzję o jego pozbyciu się z rodzinnego jadłospisu. Największy problem z odstawieniem słodkości zapewne będą miały dzieci, dlatego tak ważna jest ich edukacja w aspekcie zdrowego żywienia już od najmłodszych lat.

Wystarczy tylko wspomnieć, że coraz poważniejszą chorobą, jaka dotyka szczególnie młodych ludzi, jest nieodpowiednia dieta. Szybkie jedzenie na wynos, słodkie napoje, słodkie przekąski, to wszystko sprawia, że coraz więcej dzieci boryka się z nadwagą i otyłością. Czytanie etykiet i sprawdzanie zawartości białej śmierci w produktach to podstawowy krok do uświadomienia sobie, jak bardzo zatruwamy swój organizm. Czasem jednak nieświadomie kupujemy artykuły, które zawierają cukier dodany w różnej postaci. Pamiętajmy więc także o tym, aby wiedzieć i zwracać uwagę na to, jakie zamienniki są równie szkodliwe.

Stopniowa rezygnacja z cukru

Natychmiastowe zaprzestanie spożywania cukru nie prowadzi do niczego dobrego. Dlaczego? W pewnym sensie jest to uzależnienie, a więc mogą nastąpić różne reakcje organizmu w sferze psychicznej, jak i fizycznej. Dzieci bardzo często buntują się i przez to zajadają się jeszcze większą ilością słodkości, sprawiając tym samym, że organizm magazynuje go i odkłada się w postaci tłuszczów. Zdecydowanie lepszym wyjściem jest stopniowe ograniczanie cukru. Warto zacząć od zmniejszenia liczby łyżeczek w kawie czy herbacie, rezygnacji z gazowanych napojów słodzonych i zaprzestania kupowania słodkości w sklepie, aby nie kusiły. Jeżeli nie będzie ich w domu, nie będzie możliwości ich spożywania, a tym samym ograniczymy ich dawkę. Warto także przyjąć maksymę „małymi kroczkami do sukcesu”.

Domowe słodkości zamiast gotowych słodyczy

Czasami zdarzają się dni, że każdy z nas ma ochotę na coś słodkiego. W takich sytuacjach najlepiej sprawdzają się świeże owoce, które naturalnie zawierają cukier w postaci fruktozy. Jeżeli jednak wciąż pojawia się ochota na słodycze czy ciasto, można, zamiast gotowych produktów, samemu spróbować coś upiec. W sieci dostępnych jest mnóstwo przepisów na zdrowe wypieki, które smakują nawet lepiej niż te ze sklepowej półki. Warto swoją przygodę z „pichceniem” zacząć od prostych przepisów na batoniki i kulki mocy. Jeśli nie czujemy się dobrze w kuchennych rewolucjach, możemy skorzystać z diety pudełkowej, która także zawiera w swoim jadłospisie fit słodkości.

Stosowanie zamienników białego cukru

Czasem bardzo ciężko jest wyeliminować cukier z własnej diety. W wielu wypiekach dodatek białego cukru to niezbędny składnik jednak można go zastąpić równie smacznymi zamiennikami. W tym celu możemy wykorzystać ksylitol, erytrol, suszone owoce, miód, czy też syrop z agawy lub klonowy. Musimy jednak mieć świadomość i pamiętać o tym, że zdrowe zamienniki to nadal produkty bogate w cukry proste, dlatego należy je spożywać z umiarem.

Zdrowa i zbilansowana dieta

Prawidłowo skomponowana dieta z odpowiednim bilansem kalorycznym pozwala utrzymać ciało w odpowiedniej formie. Ponadto zapewnia podaż na wszystkie makroskładniki i substancje odżywcze, dzięki czemu nie odczuwamy wtedy ochoty na zjedzenie czegoś słodkiego. Należy tutaj dodać, że regularne przerwy między posiłkami pomagają ustabilizować poziom cukru we krwi i uniknąć napadu głodu.

Zdjęcie wyróżniające: Freepik

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Content marketing a pozycjonowanie – jak się to ma do branży sportowej?
Content marketing a pozycjonowanie – jak się to ma do branży sportowej?
Nawet najbardziej zagorzali sceptycy nowinek technologicznych dokonują codziennie zakupów w sieci na potęgę i zdają się odsuwać coraz dalej od zakupów stacjonarnych. Fakt ten nie powinien jednak nikogo dziwić. Internet otwiera dla kupujących szereg nowych możliwości, na czele z ogromną oszczędnością pieniędzy. Co ciekawe jednak, branża handlu w sieci jest także szansą dla przedsiębiorców, którzy chcą rozszerzyć swoją działalność o kolejne branże bądź chcą sprzedać swój towar lub usługi także internautom.
Wprowadzenie technologii zarządzania przedsiębiorstwem – jak wybrać odpowiedni system dla twojej firmy
Wprowadzenie technologii zarządzania przedsiębiorstwem – jak wybrać odpowiedni system dla twojej firmy
Rozważasz wprowadzenie nowoczesnej technologii do zarządzania swoją firmą? Dowiedz się, jak skutecznie dokonać wyboru, aby z maksymalnie wykorzystać jej potencjał.
Porównanie strategii radzenia sobie z emocjami u osób z zaburzeniem borderline, zespołem Aspergera i introwertyków
Porównanie strategii radzenia sobie z emocjami u osób z zaburzeniem borderline, zespołem Aspergera i introwertyków
Analizujemy stategie radzenia sobie z emocjami u osób z zaburzeniem borderline, zespołem Aspergera i osób introwertycznych. Zrozumienie tych technik może pomóc w lepszym zrozumieniu i wsparciu tych grup.
Ostatnie wpisy