Dlaczego sklep internetowy potrzebuje SEO?
Promocja sportu
Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Dlaczego sklep internetowy potrzebuje SEO?

Prowadząc sklep internetowy nierzadko dbamy o jego reklamę, by jak najwięcej osób zachęcić do odwiedzin w witrynie, a w dalszej perspektywie – do zakupów.

Warto jednak poza działaniami marketingowymi podjąć się także innych czynności, przyciągających do nas nowych użytkowników. Przede wszystkim – warto postawić na szereg działań, związanych z SEO, czyli pozycjonowaniem naszego sklepu w wyszukiwarce internetowej, by znalazł się jak najwyżej listy z wynikami wyszukiwania.

Pozycjonowanie sklepu internetowego

Bez względu na to, czy w dotyczy nas pozycjonowanie Shoper, Ebexo czy też sklepu postawionego na innej platformie, pewne jest jedno – im więcej osób trafi do nas za pośrednictwem poczciwego Wujka Google, tym większa szansa, że ktoś z nich stanie się naszym stałym klientem.

Z tego powodu warto zadbać choćby o poznanie i zrozumienie podstaw SEO (ang. Search Engine Optimization) – procesu optymalizacji wyszukiwania, składającego się z wielu odrębnych czynności.

Wśród działań SEO wyróżnić można między innymi tzw. link building, czyli pozyskiwanie linków do naszej strony, umieszczonych w wartościowych miejscach w sieci, czyli na stronach o dobrej reputacji w wyszukiwarce internetowej. Innym działaniem może być optymalizacja kodu witryny, by nasz sklep internetowy lub strona WWW były bardziej czytelne dla robotów indeksujących wyszukiwarki internetowej.

Najczęściej jednak SEO kojarzy się z innym działaniem – a mianowicie stosowaniem odpowiednich słów lub fraz kluczowych, które wpisują w wyszukiwarkę internauci.

Pozycjonować lokalnie czy pod kątem produktu lub usługi?

W tym przypadku pojawia się jednak zasadnicze pytanie – czy lepiej jest stosować słowa kluczowe, jakie dotyczą konkretnego produktu lub usługi, którą oferujemy czy też skupić się na pozycjonowaniu lokalnym. W pierwszym przypadku mamy szanse trafić do szerszego grona odbiorców, ponieważ w pewien sposób naszą grupą docelową stają się internauci, którzy po prostu wyszukują w sieci czegoś z naszej oferty.

W niektórych przypadkach warto jednak postawić na wyszukiwania lokalne. Jeśli chodzi o tego typu pozycjonowanie Gorzów, Kraków czy też inne miasta nierzadko dopisywane są przez internautów do wyszukiwanej frazy- warto rozważyć zatem pozycjonowanie na hasła typu “stomatolog Poznań”, “hotel dla psów Łódź” i tym podobne, jeśli oferowane przez nas usługi lub produkty dostępne są wyłącznie na ściśle określonym obszarze.

W ten sposób zwiększymy swoje szanse na dotarcie do klienta, który nie tylko będzie zainteresowany naszą ofertą, ale również będzie mieć możliwość z niej skorzystać.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

  • Adam 02.02.2022

    Każdy sklep a zwłaszcza internetowy potrzebuje pozycjonowania. Dzięki niemu nasza oferta może trafić do jeszcze to większej ilości odbiorców, co przełoży się na liczbę odwiedzin na stronie, ilość zamówień i zyski sklepu. Pozycjonowanie sklepów jest istotne dla każdego przedsiębiorcy któremu zależy na rozwoju.

  • Karolina 23.02.2022

    Nie da się ukryć, że współczesny marketing wymusza na nas troskę o stronę internetową firmy, czy biznesu, bez której bagatela ani rusz. Wszyscy mówimy jednak o seo, jakbyśmy zapominali o randze UX. Przynajmniej mi wydaje się, że strona, która nie jest pozytywna w odbiorze przez użytkownika, nie będzie tą, na której regularnie realizować będzie on zakupy. Chcąc mieć dobry sklep internetowy, poleciłabym UX Audyt, który u niejednej agenci można pozyskać nieodpłatnie. Nie myślmy tylko o pozycji, ale także o jakości, za nią pozycjonowanie również podąża 😉.

Rekomendowane
Sport z maluchem – na jakie aktywności możesz zdecydować się z niemowlakiem?
Sport z maluchem – na jakie aktywności możesz zdecydować się z niemowlakiem?
Aktywność fizyczna jest istotna dla prawidłowego rozwoju dziecka na każdym etapie jego życia.
Content marketing a pozycjonowanie – jak się to ma do branży sportowej?
Content marketing a pozycjonowanie – jak się to ma do branży sportowej?
Nawet najbardziej zagorzali sceptycy nowinek technologicznych dokonują codziennie zakupów w sieci na potęgę i zdają się odsuwać coraz dalej od zakupów stacjonarnych. Fakt ten nie powinien jednak nikogo dziwić. Internet otwiera dla kupujących szereg nowych możliwości, na czele z ogromną oszczędnością pieniędzy. Co ciekawe jednak, branża handlu w sieci jest także szansą dla przedsiębiorców, którzy chcą rozszerzyć swoją działalność o kolejne branże bądź chcą sprzedać swój towar lub usługi także internautom.
Jak wybrać odpowiednie elementy do budowy swojego pierwszego robota?
Jak wybrać odpowiednie elementy do budowy swojego pierwszego robota?
Chcesz zbudować swojego pierwszego robota, ale nie wiesz, jakie elementy wybrać? Poznaj praktyczne wskazówki na temat komponentów, technologii i narzędzi niezbędnych do stworzenia autonomicznego robota.
Tagi
Ostatnie wpisy