Artykuł sponsorowany

Uprawianie sportu niesie ze sobą wiele wyrzeczeń, aby zachować wymarzoną sylwetkę. A co w sytuacji, gdy przyjdzie ochota na słodycze? Jakie zamienniki wybrać? Doradzamy!

Stosując zdrowe odpowiedniki, uchronisz się przed nadwagą oraz próchnicą. Cukry proste, które są w słodyczach, mają ogromny wpływ na szkliwo oraz kości, dlatego tak ważne jest, aby dobierać składniki naturalne. Sięgając po takie produkty nie tylko dostarczysz organizmowi energii oraz nie będziesz odczuwał głodu pomiędzy posiłkami. Co zatem jeść, aby zaspokoić chęć na coś słodkiego i nie stracić przy tym efektów treningów?

Suszone owoce

Do codziennej zbilansowanej diety warto dodać suszone owoce. Zawierają one w sobie witaminy (A, E i C), potrzebne do prawidłowego funkcjonowania organizmu, ale też urozmaicają posiłki i niwelują chęć sięgnięcia po słodycze. W wielu sklepach oferowane są w poręcznych opakowaniach typu „doypack” (dzięki nim zachowuje się świeżość) np. https://www.bioswena.pl/suszone-owoce. Co więcej, składniki są całkowicie bio i stanowią one źródło stuprocentowego błonnika pokarmowego. Zawartość saszetki możesz jeść na drugie śniadanie.

Batoniki energetyczne

Postaw na batoniki owsiane z bakaliami, które zaspokoją Twój głód. Połączenie tych dwóch składników (płatków owsianych i bakalii) to olbrzymi zastrzyk energetyczny, po którym będziesz mieć siłę na trening lub pracę. Opakowania są z reguły praktyczne, przystosowane do schowania przekąski do kieszeni spodni albo torby. Ponadto, są wspaniałą alternatywą smakołyku dla ludzi, którzy nie mają czasu na przygotowanie przekąsek.

Kulki mocy

Sprawdzą się jako zamiennik zarówno dla dzieci, jak i dorosłych. Kulki mocy to nic innego, jak mieszanka suszonych owoców i orzechów obtaczanych w kakao lub wiórkach kokosowych. Zjedzenie takiej przekąski gwarantuje zaspokojenie potrzeby na coś słodkiego. Poza tym wyglądają apetycznie i możesz je przyrządzić również na imprezy domowe.

Czekolada

Wartościowa czekolada to taka, która posiada siedemdziesiąt procent kakao. Oczywiście nie chodzi tutaj o zjedzenie całej, ale kilku kostek. Sięgaj po produkty wzbogacone o orzechy laskowe lub żurawinę, która jest zdrowa (pomaga na pęcherz, żołądek, jelita). Dla poprawy funkcjonowania umysłu wybierz też gorzką czekoladę, która jest idealnym zamiennikiem mlecznej.

Pieczone owocowe chipsy

Faliste lub cienkie plasterki jabłek czy bananów z domieszką cynamonu możesz sam upiec w piekarniku. Jeśli jednak chcesz gotowy produkt, to dużo sklepów ze zdrową żywnością oferują takie przekąski. Świetnie sprawdzą się na przerwie w pracy lub przy oglądaniu serialu. Cynamon zmniejsza potrzebę sięgnięcia po coś słodkiego, więc lepiej uporasz się z chęcią zjedzenia czegoś niezdrowego.

Smoothie owocowe

Jeśli suszone owoce nie przypadną Ci do gustu, to możesz zaopatrzyć się w musy. Koktajle możesz śmiało łączyć z warzywami, które dadzą jeszcze lepszy efekt, dlatego często możesz spotkać się z takimi mieszankami, jak: awokado-banan, jabłko-liście szpinaku. Dodatkowo nic tak nie orzeźwi ciała, jak schłodzone picie z kostkami lodu, które w ciepłe dni przyniesie ukojenie.

Zielona herbata

Napój pomaga w przemianie materii oraz hamuje nadmierny apetyt za sprawą takich składników jak: witaminy B, kofeiny, katechiny i polifenolu. Pomaga też w pracy wątroby i przyspiesza metabolizm. Możesz do herbaty dodać cytrynę lub limonkę, która sprawi, że będzie jeszcze smaczniejsza. Zjedzenie zdrowego posiłku i wypicie herbaty gwarantuje mniejszą chęć podjadania między daniami.

Zdjęcie wyróżniające: Freepik

Napisz komentarz