Odchudzanie to proces żmudny i długotrwały. Postaw na zdrowe posiłki dla całej rodziny, a gubienie zbędnych kilogramów będzie efektywniejsze!

Razem raźniej!

Kiedy działasz w pojedynkę, nawet najdrobniejsze niepowodzenie na drodze do idealnej sylwetki urasta do ogromnej porażki. Ze wsparciem najbliższych jest dużo łatwiej. Jeżeli zatem chcesz schudnąć, zaangażuj w ten proces całą rodzinę! Gotuj zdrowe posiłki, które będziecie mogli jeść razem. Gdy będziesz się męczyć jedząc wyłącznie sałatki, a reszta członków rodziny będzie zajadać się ulubionym schabowym, to prawdopodobnie Twoje chęci do zdrowego odżywiania wyparują tak szybko, jak letni deszcz z rozgrzanej ściółki leśnej.



Dlaczego warto gotować zdrowe obiady dla całej rodziny?

Jeżeli przestawisz się na taki tryb działania, to szybko zauważysz pierwsze korzyści. Przede wszystkim mniej czasu będziesz poświęcać na przygotowywanie posiłków. Zamiast planować osobne menu dla siebie i osobne dla swoich bliskich, stworzysz uniwersalny posiłek, który będziecie mogli zjeść razem. Przełoży się to też na oszczędności w domowym budżecie – cała rodzina będzie bowiem jadła to, co Ty, a dodatkowo nikt nie będzie czuł się wykluczony. Warto także wspomnieć o aspekcie najważniejszym – dzięki zdrowym posiłkom zadbasz o dobre samopoczucie swoich najbliższych i wszyscy (może poza zrzuconymi kilogramami) będziecie na wygranej pozycji.

Jedzcie obiady zawsze o tej samej porze

Regularność spożywania posiłków to jedna z kluczowych zasad zdrowego odżywiania. Wyrobisz w sobie nawyk regularnego jedzenia i w końcu żołądek zrezygnuje z dopominania się o przekąski pomiędzy posiłkami. Starajcie trzymać się wyznaczonych godzin. Oczywiście to nie ma być reżim wojskowy – zbyt sztywne trzymanie się wyznaczonych godzin może prowadzić do wielu nieporozumień, a stres nie wpływa korzystnie na proces odchudzania.

Gotuj obiady z produktów lokalnych i sezonowych

Jeżeli chcesz zadbać jednocześnie o zdrowie swoje i swoich najbliższych, to dobieraj produkty do przygotowywania posiłków w taki sposób, aby pochodziły z rynku lokalnego. Sezonowe owoce czy warzywa mają najwięcej składników odżywczych, których organizm bardzo potrzebuje do prawidłowego funkcjonowania. Produkty sezonowe sprzedawane lokalnie są też stosunkowo tanie. Nikogo nie trzeba przekonywać, że truskawki w czerwcu są znacznie tańsze od tych sprzedawanych w kwietniu czy pod koniec lipca. Sprowadzanie towaru z odległych miejsc to także niekorzystne działanie na rzecz środowiska naturalnego. Zwróć uwagę na to, aby Twoje codzienne decyzje powodowały jak najmniejszy ślad węglowy.

Gotowanie na parze lepsze niż smażenie

Tłuszcz jest niezbędny do prawidłowego funkcjonowania organizmu, jednak warto sięgać po produkty zawierające zdrowy tłuszcz. Spożywanie potraw smażonych na głębokim oleju to najszybsza droga do zmian na tle cukrzycowym.

Ciekawą alternatywą dla smażenia potraw na głębokim tłuszczu będzie gotowanie na parze. Wiele osób omija szerokim łukiem ten sposób przygotowywania posiłków, twierdząc, że warzywa czy mięso gotowane na parze mają jałowy smak. Można temu zaradzić w bardzo prosty sposób – wystarczy odpowiednio przyprawić gotowane potrawy. Zamiast tradycyjnej soli, można skorzystać z szerokiej gamy przypraw z całego świata, które sprawią, że kubki smakowe będą miały prawdziwą ucztę.

Posiłki gotowane na parze to nie tylko mniej niezdrowego tłuszczu, ale również więcej witamin i składników odżywczych w przygotowywanych potrawach. Jeżeli zatem chcesz zdrowo schudnąć, angażując w to całą rodzinę, to postaw na gotowanie na parze.

Napisz komentarz