Artykuł sponsorowany

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść artykułu i osobiste poglądy autora.

Chęć utraty wagi u wielu osób może prowadzić do podejmowania różnych, często mało przemyślanych kroków. Niektóre typy diet, pomimo gwarantowanych efektów i przyspieszonej możliwości osiągnięcia celu, są niekoniecznie zdrowe i mało skuteczne na dłuższą metę. Nadmiernie szybkie chudnięcie może z początku wydawać się satysfakcjonujące dla osób mających spore kompleksy w temacie swojego wyglądu. Problem pojawia się w momencie odejścia od mocno rygorystycznej diety, kiedy to wszystkie kilogramy wracają ze zdwojoną siłą.

W poniższym wpisie postaramy się opowiedzieć nieco o diecie koktajlowej. Czy pozornie zdrowa dieta, składająca się ze zmiksowanych warzyw i owoców jest na dłuższą metę odpowiednia dla każdego?

Na czym polega dieta koktajlowa?

Każdy z nas może samodzielnie domyślić się, na czym polega dieta koktajlowa. Sama nazwa sugeruje, iż oparta jest ona na posiłkach przyjmowanych w formie płynnej i składających się głównie ze świeżych owoców i warzyw. Bardzo często bazą takich koktajli są kefiry, jogurty, mleko czy po prostu woda. Te trzy pierwsze produkty mają na celu uzupełnienie białka, stanowiącego niezwykle ważny element zapotrzebowania organizmu ludzkiego. W jadłospisie tym nie spotkamy zatem produktów zawierających białko pełnowartościowe, np. mięs, ryb czy jaj.

Fot.:  elements.envato.com / 5PH

Pierwotnym założeniem takiej diety było wyeliminowanie z życia ludzi przetworzonej żywności. Wraz z szerszym przebadaniem tego tematu stwierdzono, że nie jest to dieta do stosowania na dłuższy okres. Podobnie, nie powinno stosować się jej bez wcześniejszej konsultacji z lekarzem czy dietetykiem.

Kto powinien zdecydować się na dietę koktajlową?

Biorąc pod uwagę niedawny hit jakim była dieta Beyonce efekty jej stosowania dało się zauważyć już po krótkim czasie. Długofalowe stosowanie jadłospisu bazującego na koktajlach nie jest już jednak do końca wskazane, a sam organizm z czasem zacznie domagać się znacznie bardziej wartościowych posiłków. Trzeba przyznać, iż dietę koktajlową warto uwzględniać wyłącznie przez okres kilku dni, w ramach oczyszczenia organizmu. To całkiem dobre rozwiązanie po kilku dniach spożywania ogromnych ilości kalorii, chociażby w okresie świątecznym.

Dla zrzucenia wagi w sposób prawidłowy potrzeba natomiast całkowitej, długotrwałej zmiany nawyków żywieniowych oraz wdrożenia regularnych treningów związanych z poprawą metabolizmu.

Komu nie wolno stosować diety koktajlowej?

Istnieją przypadki, w których wdrożenie do codziennego funkcjonowania diety koktajlowej jest zabronione. Ma to związek z wieloma przeciwwskazaniami w postaci chorób czy różnych stanów. Diety koktajlowej nie powinny stosować kobiety w ciąży, osoby z chorobami o podłożu psychicznym, cukrzycą, nowotworami czy niedoczynnością i nadczynnością tarczycy. Istnieje natomiast pewna odmiana diety koktajlowej, nazywana inaczej lekkostrawną. Korzystanie z niej jest zalecane przy różnego rodzaju chorobach jelit, jednak cały jadłospis to w tym przypadku starannie dobrane przez lekarzy i specjalistów posiłki.

Zdjęcie główne: elements.envato.com / AtlasComposer

Napisz komentarz