Zdrowie psychiczne dzieci i młodzieży w dobie ograniczenia dostępu do wielu aspektów codzienności stanowi jedno z najbardziej palących zagadnień ostatnich miesięcy. Na pomoc młodym ludziom ruszają teraz organizatorzy projektu pod hasłem „Walcz, Zwyciężaj, Żyj!”, w ramach którego powstanie szereg kampanii edukacyjnych mających na celu rozpropagowanie dbałości o kondycję psychiczną. O rozmachu i znaczeniu całego przedsięwzięcia najlepiej świadczy zaangażowanie PKO BP Ekstraklasy.

„Walcz, Zwyciężaj, Żyj!” to hasło nie od dziś wykorzystywane przez znaną markę napojów gazowanych OSHEE przy okazji rozmaitych akcji związanych z trudnymi tematami. Firma nawiązała w ostatnim czasie współpracę ze Szpitalem Uniwersyteckim w Krakowie, aby wspólnymi siłami zwrócić uwagę społeczeństwa na problemy psychiczne narastające zwłaszcza wśród młodzieży. Zgodnie z wiodącym hasłem całego projektu, celem owej inicjatywy jest podjęcie walki, a następnie przezwyciężenie wszelkich przeciwności!

Wprowadzona w życie kampania skierowana jest przede wszystkim do młodego pokolenia, bowiem to właśnie ono w dobie zarazy jest najbardziej narażone na stresujące sytuacje. Izolacja oraz brak regularnego kontaktu z rówieśnikami niewątpliwie mogą odcisnąć bardzo negatywne piętno na ich przyszłości. Dzięki wspólnym wysiłkom OSHEE oraz krakowskiego szpitala młodzi ludzie przekonają się, że wobec różnego rodzaju problemów o podłożu psychologicznym nie są pozostawieni sami sobie.

Kluczem do sukcesu może okazać się zmiana nastawienia społeczeństwa do korzystania z usług takich, jak konsultacje, porady psychologa czy psychoterapeuty. Ułatwi to ogólnopolska platforma edukacyjna, której wiodącym tematem będzie zdrowie psychiczne. Łatwy i co istotne bezpłatny dostęp do pomocnych treści, a także możliwość nawiązania kontaktu ze specjalistami sprawią, że młodzież poczuje tak potrzebne w trudnym czasie wsparcie. Pójście do psychologa nie jest żadnym powodem do wstydu, a projekt „Walcz, Zwyciężaj, Żyj!” będzie miał za zadanie utwierdzić młode pokolenie w tym przekonaniu.

Akcja stale zyskuje nowych, cenionych ambasadorów, a w ostatnim czasie ich grono zasiliła PKO BP Ekstraklasa. Profesjonalni piłkarze występujący na najwyższym szczeblu rozgrywek cieszą się wystarczającym autorytetem wśród młodych ludzi, by pozytywnie wpłynąć na odbiór całego przedsięwzięcia. Inauguracyjna akcja promocyjna projektu pod hasłem „Ej, wszystko okej?” została zaplanowana na 30 kwietnia podczas 28. kolejki Ekstraklasy.

Zdjęcie wyróżniające: Freepik

Napisz komentarz